قوانین و دستورالعملها
 مقررات عمومی

 
۱- دستبند شناسایی بیمار نشانگر هویت بیمار در بیمارستان است، لذا در حفظ و نگهداری ان کوشا باشید. در صورت نداشتن دستبند شناسایی به مسئول بخش اطلاع دهید.
۲-کودکان در معرض خطر ابتلاء به بیماری های واگیردار هستند از آوردن کودکان کمتراز ۱۲ سال به داخل بیمارستان خودداری نمایید.
۳-به منظور جلوگیری از انتقال عفونت بهداشت دست را رعایت کنید.
محلولهای الکلی در ورودی اتاق های بیماران اتاق های بیماران به همین منظور موجود  می باشد.
 ۴-در زمان ملاقات از ازدحام بر بالین بیمار پرهیز نمایید.
۵- از دادن غذا یا دارو به بیمار خود بدون هماهنگی با مسئول بخش اکیداً خودداری نمایید.
۶-از نشستن روی تخت بیمار خودداری کنید.
۷- از آوردن گل طبیعی ، استفاده از عطرهای تند ، فلاسک ،پتو و غیره خودداری نمایید.
۸-از گذاشتن هرگونه وسایل اضافی روی تخت بیمار و محیط اطراف بخش خودداری کنید.
۹-دو عدد سطل زرد و آبی در اتاق ها موجود است سطل زرد جهت وسایل آلوده و زباله های عفونی و سطل آبی جهت زباله های عادی و باقی مانده غذای شما است.
۱۰-استفاده از تلفن همراه را محدود نموده و در حالت بیصدا نگه دارید.
۱۱-بیمار،پدر،جد پدری نماینده قانونی حق دارند به کپی برابر با اصل پرونده بالینی بیمار با درخواست کتبی دسترسی داشته باشد.
۱۲-جهت دریافت اطلاعات بیمارستان در زمینه خدمات قابل ارائه به بیماران از قبیل  برنامه هفتگی پزشکان، ثبت شکایات، تعرفه های سازمان های بیمه گر و پمفلت های آموزشی و ... می‌توانید به وب سایت بیمارستان به آدرس WWW.KHORRAMBIDHP.SUMS.AC.IR مراجعه فرمایید. لازم به ذکر است اتصال به سایت بیمارستان در محیط بیمارستان از طریق وای فای رایگان صورت می پذیرد.
۱۵- در سایت اینترنتی بیمارستان خدمات قابل ارائه در بیمارستان معرفی گردیده است.
۱۶- در بخش های بیمارستان پمفلت ها و بروشور های لازم در مورد بیماری ها موجود می باشد.
۱۷- در بخش‌های بیمارستان وسایل لازم جهت برگزاری نماز از جمله سنگ تیمم مهر و سجاده و سایل وضوی جبیره ای قرآن و مفاتیح موجود می باشد.
-ساعت حضور متخصصین محترم بیمارستان بر بالین بیمار بستری قبل از حضور ایشان در درمانگاه می باشد بدیهی است که در مواقع اورژانسی و با نظر سرپرستار مسئول شیفت و یا صلاح دید پزشک متخصص بیمارشما ویزیت می گردد.
۱۹-واحد حراست (نگهبانی)این مرکز درمانی مسئول نگهداشت اشیا و مدارک پیدا شده در بیمارستان می باشد در صورت نیاز می توانید به واحد نگهبانی واقع در ورودی اصلی بیمارستان مراجعه نمایید.
۲۰-جهت ثبت شکایات در وب سایت بیمارستان به آدرس WWW.KHORRAMBIDHP.SUMS.AC.IR منوی واحد رسیدگی به شکایات مراجعه نمایید و شکایت خود را ثبت فرمایید لازم به ذکر است شکایت های دریافتی به شرط ارائه اطلاعات کامل و صحیح قابل بررسی و پیگیری بوده و حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز میتواند با کد رهگیری دریافتی از سایت نتیجه شکایت خود را در قسمت رهگیری مشاهده نمایید
مسئول رسیدگی به شکایات صبح ها سرکار خانم کارگر و شیفت های عصر و شب سوپروایزر وقت می باشد. تابلو فرایند رسیدگی به شکایات در تمامی راهروها موجود است.
 واحد رسیدگی به شکایت ۴۴۴۵۱۰۲۱ داخلی ۳۰۵
۲۱-مرکزMCMCبا شماره ۱۸۱۹ در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی شما جهت رسیدگی به شکایات  می باشد.
۲۲- در صورت نیاز به مشاوره های معنوی و یا مسائل و موازین شرعی جهت هماهنگی با حاج آقا پورهاشمی با شماره ۰۹۱۶۴۴۹۷۴۰۵ تماس حاصل فرمایید و 
یا به سوپروایزر شیفت اطلاع دهید.
۲۳-در صورت نیاز به صحبت یا ملاقات حضوری با سوپروایزر بیمارستان می توانید ساعات اداری به دفتر پرستاری مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۶۳۷۷۳۸۴۴ تماس حاصل فرمایید.
پرستاری مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۶۳۷۷۳۸۴۴ تماس حاصل فرمایید.
۲۴- هنگام خواب و استراحت محافظ کنار تخت را بالا بکشید و درصورتی که نحوه استفاده از آن را نمی دانید از پرستار بخش سئوال نمائید.
۲۵-بدون اطلاع به پرستار خود از بخش خارج نشوید.
۲۶-در بخشهای ویژه هنگام ملاقات، از دست دادن و روبوسی با بیمار خودداری فرمائید.
۲۷-ساعت سرو غذا در بخش به شرح ذیل است: (صبحانه از ساعت۷ تا ۸/۳۰)، (ناهار از ساعت ۱۲ تا ۱۳)، (شام از ساعت ۱۸ الی ۱۹). به
دلیل برقراری نظم در توزیع غذا و میان وعدها از بیمار و همراه خواهشمند است در زمانهای ذکر شده فوق در اتاق بیمار حضور داشته باشید.
 رژیم غذائی بیمار توسط پزشک تجویز شده و نوع غذای شما با نظارت کارشناس تغذیه، مطابق با سلیقه و عادات غذائی بر اساس منوی غذائی تعیین می گردد.
-استفاده از تلفن همراه در کلیه بخش ها به دلیل تداخل در امواج تجهیزات پزشکی و رعایت آرامش بیمار شما ممنوع می باشد.
۲۹- رعایت سکوت و حفظ آرامش برای جلوگیری از ناراحتی و اضطراب بیمارانو اضطراب بیماران الزامی می باشد.
۳۰-لطفاً هنگام مکالمه با تلفن همراه، آهسته صحبت کنید تا آرامش سایرین مختل نشود. 
۳۱- برای ملاقات در بخش های ویژه بدون تلفن همراه در بخش حاضر شوید.
۳۲- هنگام مکالمه با تلفن همراه در موارد ضروری، حداقل دو متر با تجهیزات پزشکی فاصله داشته باشید، زیرا تعدادی از تجهیزات پزشکی از امواج موبایل آسیب می بینند و ضمناً بعضی از این دستگاه ها می توانند به تلفن همراه شما نیز آسیب برسانند.
۳۳-به هنگام ویزیت توسط پزشکان و یا هرگونه گفتگو و تعامل با کادر ارایه کننده مراقبت، تلفن همراه خود را خاموش کرده یا در حالت سکوت قرار دهید.
۳۴-هرگونه فیلمبرداری، عکسبرداری یا ضبط صدای دیگران منع قانونی دارد و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد، لطفاً اجتناب فرمایید.
 ۳۵-وجود همراه در اتاق های بخش های بستری بنا به تقاضای بیمار و موافقت پزشک امکان پذیر است و تنها همراه همگن (هم جنس)در مورد بیماران خانم مجاز به حضور در اتاق بیمار با رعایت سایر ضوابط می باشد.
۳۶-ساعت ملاقات با بیماران همه روزه از ساعت ۱۵ لغایت ۱۷ می باشد. ساعات ملاقات بخش های ویژه با هماهنگی پزشک بخش می باشد.
۳۷-از کشیدن سیگار در محیط بیمارستان( اتاق بیمار، راهروها و ...) جدا خودداری فرمایید.
۳۸- از دست زدن به سرم، خون و ... بر بالین بیمار به دلیل ایجاد خطراتی که برای بیمار دارد جدا خودداری فرمایید.
۳۹-پارچ و لگن جهت وضوی بیماران در بخش موجود است از پرستار بخش تحویل گرفته و بعد از انجام وضو مجدد تحویل پرستار نمایید.
۴۰-مهر و سنگ تیمم، کتابچه سلامت معنوی و سایر تمهیدات نماز در کمد تمهیدات نماز در راهرو بخش‌ها موجود میباشد. برد اطلاع‌رسانی
بیماران روبروی پذیرش می باشد.
۴۱-خواهشمند است جهت رفاه حال بیماران از ساعت ۱۰ شب تا ۸ صبح از برقراری تماس تلفنی با بخش خودداری فرمایید .

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.