مدیریت اطلاعات سلامت

نام و نام خانوادگی : ساره رشیدی
تحصیلات : کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
داخلی :۳۰۹ 

شرح وظایف واحد مدیریت اطلاعات سلامت

جمع آوری آمار از بخش ها و واحدها

محاسبه آمار ماهیانه بر اساس گزارش ۲۴ ساعته

محاسبه آمار فعالیت و چک آمار مقایسه ایی بخش ها

تکمیل آمار مراجعین به بیمارستان

تکمیل و چک آمار ارسالی به شبکه (آمار واگیر- غیر واگیر  بهداشت خانواده بهداشت  روان و  واحد آمار

تکمیل سامانه آواب

 تکمیل سامانه آمار و اطلاعات بیمارستان

تکمیل فایل های sums

محاسبه شاخص توافقات مدیریتی

 تکمیل و ارسال آمار ماهیانه به مدیریت

محاسبه و پایش شاخص های آواب (هر سه ماه

تکمیل نرم افزار واحد آمار دانشگاه

 ارایه آمار شاخص ها به مترون وبهبود کیفیت و مسولین بخش ها

مسئول سامانه سپاس (ارسال ، رفع و پیگیری نواقص)

پیگیری مشکلات هویتی واحد ها و مراجعین

چک اطلاعات هویتی و سوابق پرونده بر اساس DOS و HIS و و یکی کردن پرونده ای که دارای دو یا چند مراجعه بستری هستند و تغییر شماره پرونده کل اوراق

تحویل و چک پرونده های سرپایی و بستری با لیست HIS و دفتر منشی

چک اطلاعات هویتی و سوابق پرونده بر اساس HIS

SORT  و پانچ پرونده  سرپایی و بستری

تکمیل چک لیست ممیزی جهت پرونده بستری

رفع نقص کمی پرونده و ثبت نواقص در دفتر ر ورود و خروج پرونده و دفتر مشکلات مستند سازی بخش ها و پیگیری جهت عودت پرونده های ناقص  و ثبت ورود

کدگذاری پرونده و ورود درhis

ورود تشخیص در HIS  جهت تایید وتنظیم پرونده  برای ارسال به بایگانی

پاسخگویی  به درخواست های درون و برون سازمانی  اطلاعات پزشکی

درخواست اوراق  تحویل از چابخانه تحویل به بخش ها و  چک اسناد به صورت دوره ایی  نظارت  بر

اسکن مدارک مالی و چک و بررسی کلیه اطلاعات تشخیصی و هویتی و ورود  اطلاعات بیماران  تصادفی  به سامانه  ماده ۹۲وزارت خانه

 فایل پرونده بستری در بایگانی ۱و ۲ جایگذاری پرونده های مراجعه مجدد  روی پرونده قبلی

 فایل پرونده سرپایی در بایگانی جاری

 چک و جایگذاری پاتولوژی روی پرونده   

شرکت در جلسه و کمیته ها

برگزاری کمیته مدیریت اطلاعات سلامت  به صورت ماهیانه  

تنظیم و پیگیری مصوبات کمیته  ارسال صورت جلسه به بهبود  کیفیت

پیگیری  جهت رفع مشکلات سیستم his و ایجاد دسترسی و گزارشات جدید

پاسخگویی و پیگیری نامه های اتوماسیون

پیگیری پرونده های ارسال نشده به واحد مدارک پزشکی (سه ماهه)

تدوین عملکرد فصلی واحد و ارسال به مدیریت

تدوین برنامه عملیاتی 

فرایند ارتقا کیفیت  تدوین

پایش برنامه عملیاتی و کمیته و ارتقا فرایند

آموزش و پیگیری سایر امور اعتباربخشی